TIME GOES BY..

5 månader senare, kanske det är dags att skriva här igen? Det har ju faktiskt hänt en hel del i mitt liv dessa månader så jag har hur mycket som helst att berätta.

Snabb uppdatering: I januari blev äntligen vår efterlängtade flytt till Norge, destination Trondheim, av. Vi hittade snabbt en väldigt fin lägenhet där det även följde med en väldigt trevlig (!!!) hyresvärd. Jobbsökandet satte igång direkt och efter ungefär en månad fick Tommy timjobb på en leksaksbutik. Med en orosklump stor som en fotboll i magen, fortsatte jobbsökandet. Ett heltidsjobb var ett måste om vi skulle kunna stanna mer än 2 månader. Via leksaksbutiken lärde vi känna underbara Endre och Monica, som nu har kommit att bli våra närmaste vänner här i Norge, det är även med dem vi har fördrivit mycket av tiden här i Trondheim. Fram till påsk stod allt ganska stilla och oron och stressen var på topp. Mitt ena öga förlorade även mörkerseendet (mest troligt A-vitaminbrist) under den här perioden vilket inte gjorde något bättre. Efter månader av dålig mat, ojämn sömn och en ständig oro flåsande oss i nacken så sa min kropp ifrån, så vi beslutade oss för att ta en minisemester hemma i Hjoggböle under påskveckan. Min syster och hennes icke-pojkvän-sambo Magnus skulle även dem vara hemma under denna tid. Denna vecka var helt underbar, om man räknar bort de 2 dagarna jag hade feber. Vi fick umgås en hel del med familjen och träffa dem flesta av våra vänner. Det blev Boda Borg-besök, flertalet spelkvällar samt en gnutta festande. På hemvägen slöts det ett godis-löfte mellan mig och vår medresenär Johanna, en svensk kompis som även hon flyttat till Trondheim. Inget godis, snacks, skräpmat eller godfika på en månad. Sagt och gjort! Några dagar efter hemkomsten blev Tommy inkallad på en intervju på ett köpcenter inte så lång ifrån där vi bor och veckan efter påbörjade han sitt nya jobb, som denna gång var en heltidstjänst! Fotbollen försvann och mitt jobbsökande fortsatte, aningen mindre stressat. April månad bestod mestadels av jobbsökande, godistrånande, filmkvällar och spring på Midtbyen med Monica. Ännu inget jobb i sikte för Anna.

Och nu har det blivit maj månad, och redan har det hunnit hända en hel del. Eftersom Tommy slutade sitt jobb på leksaksbutiken, Ekstra Leker, så bestämde jag mig för att ge det ett försök, eftersom jag hörde av både Tommy och Endre att dem sökte folk, och nu en 40% tjänst istället för bara timjobb. Chefen var precis lika trevlig som båda pojkarna berättat och nästa vecka ska jag få komma in på min första, efterlängtade intervju!  Önska mig lycka till!

I övrigt så går mitt godislöfte bra, vi avslutade det dock igår, men jag väljer att fortsätta det men med en äta-vad-jag-vill-dag i veckan denna gång, precis som förra året. Jag har även börjat träna lite smått på egen hand och när Tommy fått lön kanske jag ska få införskaffa ett gymkort på ett ställe som heter 3T, dem ska tydligen ha ALLT där; pass, bassäng, gym, PT och någon form av dietist. Att också Monica gymmar där gör det hela bara bättre. Jag håller mina tummar att det finns pengar över till detta eftersom jag verkligen saknar att gymma.

Min vegetariantid är också ett avslutad kapitel. Jag var en usel vegetarian som inte åt det jag egentligen skulle, så som bönor och linser (jag har ingen aning om hur mycket jag egentligen hade brist på, men det var nog en hel del). Och när det varken fanns fantasi eller pengar så svalde jag min stolthet och gav upp, för min kropps skull. Men jag trivs riktigt bra med att vara köttätare, so no hate. Äntligen känner jag att jag äter det som min kropp behöver och efter att stressen och oron lagt sig så har jag börjat må mycket bättre än vad jag gjort förut. Jag måste dock poängtera att jag aldrig kommer sluta kämpa för djurens rättigheter och det vore att ljuga om jag sa att det inte sticker till i hjärtat varje gång jag äter kött.
Jag lovar mig själv, att när de norska miljonerna finns på mitt konto så är viltkött det enda köttet som kommer passera dessa läppar igen.

Nu har jag skrivit nog! Det som skulle bli en kort sammanfattning, blev en hel roman. Jag ska försöka ta tag i det här med bloggandet igen så att ni slipper dessa millånga inlägg en gång i halvåret. Och nu har min kycklingwok blivit kall.

Bjuder på lite fiskbilder som är tagna på Monicas jobb i en djuraffär. Inte dem bästa, men här blir det dessvärre inte mycket fotat just nu.

Kommentarer
Postat av: Monica

Yeeey, she's back :D
Synes bildene ble kjempefine ^^
<3

Svar: Äntligen!! ;D Men jag suger fortfarande på att uppdatera.. :3
Anna Vestermark

2013-05-08 @ 10:03:42
Postat av: Monica

Blir bedre med tiden :D hihi <3

Svar: Vi kan ju hoppas XD
Anna Vestermark

2013-05-08 @ 21:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback