I'M A LONELY LITTLE PETUNIA IN AN ONION PATCH

02 - Tv-serier jag gillar.
 
I dagsläget följer jag relativt många serier åt och fram men den enda serie som verkligen satt spår i mitt hjärta är "Six Feet Under". Många serier i dagens samhälle är så upplagda och genomskinliga, absolut inte alla, samtidigt som de bara maler på och maler på utan att någonsin ta slut, jag ska dock inte neka till att jag själv ser vissa utav dessa och samtidigt tycker att dem är väldigt underhållande. Men Six Feet Under.. Serien är egentligen ganska tråkig när man tänker efter, men det är ju just som de lever som ett liv kan se ut. En trasig familj som äger en begravningsbyrå där man får följa deras liv och relationer. De förvränger inget, förskönar inget och man ser verkligen in i karaktärernas själar. Ibland känns det som att de lika gärna hade kunnat stå mitt i rummet rakt framför ens ögon. Serien består av 5 säsonger och jag är riktigt glad över att skaparna insåg att ju kortare och intensivare en serie är, desto bättre blir den i längden, enligt mig i alla fall.
 
Imdb: "A drama series that takes a darkly comical look at members of a dysfunctional California family that runs an independent funeral home."
 
Jag rekommenderar alla att faktiskt ta sig tid att se denna serie och ge den en större chans än bara ett avsnitt.
 
Bara för att tvärnämna några andra absolut sevärda:
- Sherlock
- Pushing Diasies (VARNING, finns inget slut då de inte hade budget till mer än 2 säsonger, detta suger.)
- Game of Thrones
- House M.D
- American Horror Story
- The Walking Dead
- Flight of the Conchords
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback