'CUS I LIKE YOU JUST THE WAY YOU ARE.

Det här med självkänsla och självförtroende är något som varje människa borde ha men som tyvärr inte alltid finns där. Jag vet att jag själv inte är på topp inom dessa ämnen även om det ofta kan verka så. Jag tänker oftast på vad folk ska tycka/tro om mig, om jag gör fel eller ser helt för j*vlig ut. Jag önskar ofta att jag var den där otroligt söta tjejen i rummet som säger allt det som folk vill höra och som får den uppmärksamheten som hon faktiskt förtjänar då hon är helt och hållet underbar. Vem vill inte vara perfekt, se bäst ut hela tiden och ha det senaste modet? Dock så är vi bara människor och vi har våra fel och brister och detta måste vi börja acceptera mer. Vad spelar det för roll om du inte kan springa längst eller har en stor näsa? Du kanske är jätteduktig på att måla och du kanske har fantastiska ögon istället? Det är verkligen dags att vi människor börjar fokusera på det positiva vi faktiskt har och samtidigt inse att det inte är att skryta bara för att man är stolt över något man gjort eller något man har.
 
Självkänsla: Självkänsla handlar om de tankar man har om sig själv och den man är. Den har ingenting att göra med om man är bra eller dålig på att göra olika saker, den handlar om att känna att man är värd något bara genom att vara. Känslan av att man duger oavsett vad man klarar av, går att träna upp.
 
Självförtroende: självförtroende är individens tilltro till sin förmåga att prestera. Det kan röra sig om arbete, skola eller sociala sammanhang. Självförtroendet kan variera från dag till dag och det kan höjas genom bekräftelse utifrån, eller tillfälligt höjas under exempel alkoholpåverkan. Självförtroendet kan snabbt tränas upp.
 
Källa: SJÄLVKÄNSLA SJÄLVFÖRTROENDE
 
Jag ska här med börja göra en liten övning för mig själv här på bloggen som ni ska få ta del ut av. I ett av inläggen jag gör per dag ska jag skriva upp minst en sak jag gillar med mig själv och en grej jag tycker att jag är duktig på, detta för att jobba upp båda parterna i detta ämne. Här hemma ska jag även sätta upp lite lappar med små ordspråk eller bara fina meningar som jag kommer kunna se under dagen för att på sätt stärka mig själv.

Ni som läser min blogg och som orkade er igenom detta inlägg kan väl skriva en kommentar med vad ni är nöjd över med er själva och något ni är bra på? Jag skulle uppskatta detta väldigt mycket och det gör samtidigt er gott <3
 
- Jag har belönats med riktigt bra hårkvalité och det är jag väldigt tacksam för. Dock är den inte alls bra nu när jag blekt håret X antal gånger, helt och hållet mitt fel. Men annars älskar jag mitt hår!
- Jag är riktigt duktig på att städa och när jag gör det är jag noggrann.

Kommentarer
Postat av: Linda

Du är bäst! Älskar dig mer än livet!
jag är inte så bra på så mycket, men tydligen är jag grym på att ha världens bästa personer i min omgivning, så något rätt måste jag ju göra :)

Svar: Åh! Du är bäst och jag älskar dig mest av allt! <3Du är superbra på hur mycket som helst så tryck inte ned dig själv <3 Haha, jaa, mycket rätt gör du ska du veta!!!
Anna Vestermark

2012-11-08 @ 06:23:31
URL: http://llnda.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback