I PUT SOME NEW SHOES ON AND SUDDENLY EVERYTHING'S RIGHT.

För ungefär en vecka sedan vann jag ett par Reebok RunTone på Tradera och igår kunde jag äntligen hämta ut dem. Äntligen kommer jag kunna satsa på att förbättra min kondition, plus att jag får ut det där lilla extra av min träning, utan att behöva oroa mig för att mina benhinnor ska förtäras helt och hållet. Den närmsta veckan kommer jag bo i dem för att gå in dem och sen blir det att satsa gärnet.

RunTone - Löpskor med balansbollar under sulan, skapar instabilitet vilket gör att dina muskler måste jobba hårdare.

En viktig detalj jag vill påminna vissa av er där ute om är att RunTone och EasyTone inte är samma sorts sko. Runtone är en löparsko som är utformad för jogging och springning men den kan även användas som promenadsko. EasyTone där emot är endast utformad för promenader och skall därför inte användas till löpning eftersom det är väldigt lätt att vricka/stuka fötterna och det tär också väldigt mycket på knä- och fotleder. I vilket fall som helst så ska du vara extra försiktig när du använder Tone-skor eftersom de inte är utformade på samma sätt som vanliga skor. Vissa människor som använt sig av t.ex. EasyTone har upplevt att de fått ont i ryggen eller drabbats av huvudvärk. Mitt råd till er som söker efter träningsskor är att be om hjälp på olika sportaffärer. De har för vana att vara väldigt professionella och de kan hjälpa dig att hitta precis den skon du behöver. Skorna har större betydelse än vad många tror.



Kommentarer
Postat av: Antonia

Tycker också den luktar ganska gott, dock så tycker jag den luktar mer som pez än citron... By the way så finns du på min mobil nu ;)

2012-05-14 @ 20:28:09
URL: http://valina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback