COS ALL OF THE STARS HAVE FADED AWAY. JUST TRY NOT TO WORRY, YOU'LL SEE THEM SOME DAY.

Det är lustigt hur hela ens liv kan rymmas i några få lådor och sedan passera som i revy i ens medvetande under några få timmar.när man väl bestämmer sig för att lufta innehållet. Att materia kan betyda så mycket.
 
Teater- och biobiljetter i mängder och alla gamla Converse jag burit de senaste åren. Alla resor jag gjort och som jag sparat materian från i påsar - Way out West, Peace and Love, Stockholm, Taizé och Barcelona. Samlingarna som övertog ens liv som liten, första LP-skivan och alla dessa friends-foreversmycken med vänner som kommit och gått eller som mot alla odds lyckats hålla sig kvar. Skolarbeten genom tiderna, min hemmagjorda lådkamera och den första bötern. Diplom och pass från den tiden jag utövade Ju-jutsu, Trästocksscheman och min första hockeymatch där AIK vann stort. Klassresan ned till Göteborg under sommarlovet till 9e klass, Via Mystica och alla dessa Munkvikenläger som förgyllde våra barndomssomrar. Min gamla förlovningsring som nu ligger där svart och smutsig i sin låda och det lilla plastarmbandet jag bar under min vistelse på Skellefteå BB. Sist men inte minst alla dessa små lappar som vi alla har, men som vi av någon anledning inte kan kasta bort, vars budskap får nostalgin att näst intill spränga oss med kraften av en atombomb.
 
Än en gång har jag fått uppleva alla versoner av mig själv, från det att jag var liten till den jag är idag. Visst finns det vissa minnen i dessa lådor som jag helst hade kastat för länge sedan, och självklart fick även vissa av dem hamna i soptunnan i alla fall - då bara de som jag insett inte har varit äkta, men de flesta har jag ändå valt att spara då dem faktiskt har hjälpt till att forma mig till den jag är idag och då jag faktiskt var lycklig just i det tillfället. Det finns mycket jag ångrar och som jag aldrig kommer kunna göra ogjort, men jag väljer att istället för att lägga mig och gråta, packa ned de lyckliga stunderna i mina lådor och sedan, om några år eller så, packa upp dem igen och åter sitta och småle för mig själv, för detta är bara början.

Kommentarer
Postat av: Lisette

<3

Svar: <3
Anna Vestermark

2012-06-28 @ 19:00:52
URL: http://lissielimelight.blogg.se
Postat av: Silvia

Superfin blogg ;)

Svar: Tack så jättemycket! :D
Anna Vestermark

2012-07-01 @ 14:08:58
URL: http://slm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback