WHO WOULD HAVE KNOWN HOW BITTERSWEET THIS WOULD TASTE?

Efter många om och men bestämde jag mig för att ta itu med att börja använda denna kletiga och illaluktande ricinolja. Jag testade den strax före jul men den var så otroligt kladdig att jag inte riktigt visste om jag skulle orka fortsätta. Dock så har längtan efter långt hår tagit över och nu sitter jag här med oljigt hår och detta kommer då upprepas ca 3 gånger i veckan tills sista droppen är använd.

Instruktioner: Fördela oljan i hårbotten, om du vill kan du dra ut den i längderna men då den är väldigt seg så kan detta vara svårt - ett tips är att använda plasthandskar när du applicerar > massera hårbotten i 3-5 minuter, detta stimulerar hårrötterna och hjälper håret att växa > vänta 30-45 minuter > applicera schampo i håret innan du blöter det, detta sägs göra det lättare att tvätta ur oljan men det kan helt bero på vilket schampo du använder > skölj ur och upprepa schamponeringen om du anser att det behövs > upprepa hela proceduren upp till 3 gånger i veckan > resultat syns oftast efter 2 veckor.

Fördelar med ricinolja:
-Håret kan växa upp till 5 gånger så fort.
-Vissa upplever att håret känns starkare och friskare.
-Vissa tappar mindre hår.
-Ricinolja är gjort av 100% naturliga råvaror och är därför inte skadligt för kroppen.

Nackdelar med att använda ricinolja:
-Vissa som färgat håret mörkt upplever att ricinoljan "drar ur" färgen och måste därför färga om oftare.
-Mjäll och hårbottenirritation kan uppstå.
-Håret kan bli fett fortare eller kännas torrare.
-Vissa tappar mer hår.


Självfallet behöver inte dessa biverkningar uppstå, det beror helt på vilken hårtyp och hur känslig hårbotten du har. Ricinolja kan även användas på bryn och fransar men va då noga med att inte få produkten i ögonen. Första gången du provar detta, ha uppsikt över hur du reagerar och tvätta ur det direkt om det uppstår obehag. Ricinolja finns att köpa på Apoteket eller på hälsobutiker för en billig peng. Den jag använder mig av kan ni hitta HÄR.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback