JAG SKULLE BARA DANSA MED VAKTERNA, ÄSCH, JAG SITTER OCH TITTAR PÅ TV, NÄE JAG VET INTE.

I söndags landade jag ju åter igen i Sverige. Här är några av de få saker jag fick med mig hem där ifrån. Det blev inte alls mycket shopping, vilket jag inte hade förväntat mig heller då jag i princip bara hade pengar med mig för att överleva. Armbanden är handgjorda och jag hoppas så att de finns kvar när jag återvänder dit för jag blev verkligen förälskad. Jag vet inte hur länge jag stod och valde vilka 2 som skulle få följa med mig hem. Jag var lyrisk, sprang i bikini i vattenbrynet och plockade snäckor som jag aldrig tidigare i mitt liv haft möjlighet att göra, solade och njöt av allt det underbara. Spanjorerna måste ha trott att jag var galen. Det var mellan 15-20 plusgrader och de gick omkring i vinterjackorna. Vi hälsar er varmt välkomna till Sverige någon gång, då kanske ni lär er att uppskatta ert varma väder. Jag och mitt herrsällskap besökte även medelhavets största akvarium L 'Aquarium Barcelona. Jag kände mig som en liten pojke på julafton. Pingviner, bläckfiskar, sjöhästar, mudskippers, hajar, muränor, maneter och dorisfiskar var bara några av de fascinerande djur jag fick se. Ord som "wow", "kolla in den här" och "fy fan" strömmade ur min mun och jag stod helt hänförd vid glasen med uppspärade ögon och dinglande haka. Många av dessa skapelser var bevis nog för mig på att Gud existerar. Ingen tvekan.

Egentligen är jag rätt glad över att jag glömde kameran hemma, det ger mig en anledning till att återvända och förhoppningsvis få en ännu underbarare upplevelse med riktiga vänner som jag älskar och som är värd att minnas och bevara.

Mina fina, handgjorda armband.

Några av de få snäckor som fick följa med mig hem. Jag blev mest fascinerad över de minsta jag hittade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback