HERE COMES THE SUN, HERE COMES THE SUN AND I SAY, IT'S ALL RIGHT.

Söndag har kommit att bli en dag då jag försöker spendera så mycket tid som möjligt på bara mig själv. Me myself and I. Jag gör mitt bästa för att både kroppen och sinnet ska må så bra som möjligt och lägger allt annat åt sidan.
Om jag tar mig in till stan ser jag till att gymma tills jag inte orkar stå på benen och kanske jag kommer hem med något inköp som jag är extra nöjd med. När jag sedan kommer hem äter jag god och nyttig mat innan jag slänger mig in i duschen. Jag passar på att skrubba lite extra, låter en hårinpackning sitta i och försöker bara njuta av vattnet som masserar skönt. Idag blev det dock inget av dessa eftersom jag dels inte hann till gymmet och jag måste köpa både en ny skrubb och en ny hårinpackning och jag har lite beslutångest just nu om vilka jag ska välja. Men det jag gör sedan, och faktiskt hunnit idag också, är att ta hand om mitt ansikte, mina fötter och smörja in kroppen.

Jag börjar med att tvätta ansiktet med ALOE CALMING FACIAL CLEANSER som är en härligt och mild ansiktstvätt. Där efter använder jag ansiktvattnet VITAMIN E HYDRATING TONER som förbereder huden på att ta upp fuktighetsbevararen på bästa sätt. Sedan använder jag alla de ansiktmasker jag har. Jag börjar med att lägga WARMING MINERAL MASK och låter den sitta i 5 minuter. Den rengör på djupet och öppnar porerna så att andra produkter kan verka ännu djupare. Sedan lägger jag på ett generöst lager av BLUE CORN 3-IN-1 DEEP CLEANSING MASK som jag låter sitta i i 15 minuter. Eftersom det är en ler-mask så drar den bland annat ut smutsen ur huden samtidigt som den innehåller små korn av blå majs som fungerar som en peeling och tar bort döda hudceller, samt stimulerar den nya cellbildningen. När jag tvättar bort denna mask så bruka jag se till att massera lite extra just för att peelingen ska verka så bra som möjligt. Efter detta så använder jag ytterligare en peeling, VITAMIN C MICRODERMABRASION. Förutom att även denna avlägsnar döda hudceller så ser den också till att ge hyn en jämnare yta och ton samtidigt som den återfuktar. Sist men inte minst så använder jag ALOE PROTECTIVE RESTORING MASK, en vårdande, skyddande och återfuktande mask som jag låter sitta i 20 minuter innan jag torkar av den med bomullsrondeller istället för att tvätta bort den. Just innan jag ska sova så ser jag även till att smörja in ansiktet med ALOE SOOTHING NIGHT CREAM så att huden återfuktas ordentligt och är mjuk och smidig dagen efter.

Fötterna sticker jag sedan ned i ett fobad i 15 minuter samtidgt som jag ser en film eller ett avsnitt av någon serie och ibland passar jag även på att raka benen om det behövs. Jag funderar skarpt på att införskaffa en eterisk olja att droppa ned i vattnet för lite extra mjukgörande effekt. Där efter ser jag till att torka fötterna ordentligt, klipper eventuella naglar och filar lite försiktigt där det behövs. Sedan smörjer jag in fötterna rikligt med HEMP FOOT PROTECTOR som jag använder mig av för tillfället. Denna fotkräm var dock inget för mig då jag inte upplevde att jag var så len som jag borde ha varit dagen efter. Jag kommer som tur var inom en snar framtid börja använda mig utav AFRICA SPA WISDOM HONEY & BEESWAX HAND & FOOT BUTTER. Jag fick en prov på denna för någon vecka sedan och fötterna blev verkligen bebis-lena. Helt klart en ny favorit.

När det bara är ett tag kvar tills jag ska sova smörjer jag in resten av kroppen med WILD CHERRY PUREE BODY LOTION som är min nuvarande hudkräm, även den kommer snart bytas ut mot TOTAL ENERGY ENLIVENING BODY GEL, som jag köpte här om dagen. Jag brukar sedan se till att ligga på spikmattan ca 20 minuter innan jag släcker och ska sova. Att använda sig utav en spikmatta är otroligt bra på många olika punkter. Det får bland annat igång matsmältningen och syreupptagningen, blodcikulationen ökar vilket reducerar smärta i musklerna, endorfinhalten ökar och du får mer energi samtidigt som du sover bättre. Det absolut sista jag gör är att smörja in händerna med HEMP HAND PROTECTOR och tar på mig ett par MOISTURISING ORGANIC COTTON GLOVES för bästa återfuktning och läpparna förser jag med ett lager av HEMP LIP PROTECTOR.

Så här ser alltså en typisk söndag ut för mig. Jag tar det lugnt och tänker bara på mig själv. Jag anser att alla behöver en dag i veckan där de inte gör något annat än det som man själv känner för att göra. Jag tror att det kan göra otroligt mycket för en själv och man mår så mycket bättre. Kom ihåg att leva och ta hand om dig själv, det är det enda som räknas i längden.

Jag kommer här fram bli bättre på att recensera lite olika produkter från The Body Shop och fota allt jag införskaffar, så håll utkik.


Kommentarer
Postat av: Lisette

Jag borde också börja ha en dag där jag bara tar hand om mig själv. Tror jag skulle må bra av det :D

2012-02-12 @ 21:20:47
URL: http://lissielimelight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback