I NEED TO GET SOME PERSPECTIVE ON THESE WORDS BEFORE I WRITE THEM DOWN.

Ännu en gång kommer jag hem med en påse fylld med godheter från The Body Shop. Senaste veckan har jag fått med mig en massa prover hem för att hitta bl.a ett schampo som passar mig och olika sorters skrubbar. Jag kan ärligt talat säga att jag tycker det är så fantasktiskt att de är så frikostiga med sina test-produkter. Det enda man behöver göra är att be om ett prov för att känna efter om det är något man kan tänka sig att köpa. Chansen att få med sig något förfärligt hem är alltså minimal om man bara vågar fråga, vilket jag gör så fort jag hittar något nytt och spännande.

I söndags fick jag med mig ett prov på GINGER ANTI-DANDRUFF SCHAMPOO, ett schampo som är speciellt framställt för torra hårbottnar. Då jag faktiskt har haft problem med hårbotten så skulle ju detta kunna vara något för mig. Och det var det. Lätt att applicera trots liten mängd, mycket lödder, och jag anser att jag fick betydligt mer lätthanterligt hår med mycket mer volym. Dock så innehåller detta schampo sulfater, till skillnad från RAINFOREST-serien, en eco-conscious-stämplad serie, som jag använt mig av hittills. Varför jag väljer att byta schampo är för att RAINFOREST är väldigt svårapplicerat då det inte löddrar så lätt och jag behövde väldigt mycket för att känna att jag fick in det i hela håret. En flaska GINGER ANTI-DANDRUFF SCHAMPOO på 400 ml som kostade 175 kronor fick alltså följa med mig hem idag.

Jag fick också med mig ett prov på AFRICA SPA WISDOM XIMENIA & SALT SCRUB som jag länge hade suktat efter men inte riktigt vågat köpa. Och tur var då det kan jag säga. Det var inte alls en produkt för mig. Jag hade haft jättehöga förväntningar då resten av AFRICA SPA WISDOM-serien är helt underbar, men skrubben höll inte måttet. Jag upplevde att saltet "smälte" och jag fick ingen skrubb-känsla. Jag fick idag veta att en väldigt stor mängd behövs för att känna någonting och då känns det lite onödigt att köpa den eftersom den kommer ta slut väldigt fort. Jag behöver något kraftigare så den fick inte följa med mig hem. Jag fortsätter leta efter den perfekta skrubben.

Idag fick jag med mig tre stycken olika skrubb-prover hem. OLIVE BODY SCRUB, MOROCCAN SPA WISDOM BLACK OLIVE & ARGAN OIL SCRUB och PINK GRAPEFRUIT BODY SCRUB. Morroccan-skrubben och pink grapefruit-skrubben var två av personalens favoriter som de tipsade mig om och oliven valde jag själv. Det ska bli jättespännande nu att se om någon av dessa håller måttet och får följa med mig hem om någon vecka.

I övrigt fick deras relativt nya deodorant DEODRY COOL & ZESTY ROLL-ON följa med hem. En deodorant fri från alkohol och aluminium-salter som innehåller vulkaniska mineraler och ska hålla i 24 timmar. Just en sådan deodorant som jag letat efter. Nu hoppas jag bara att den håller måttet. Deodorant kan ju vara lite knepigt att få med sig ett prov på så detta blev en chansning. I övrigt så luktar den underbart och har en sådan fiffig grej som refill. Man kan skruva bort flaskan inuti hållaren och byta ut den när den tagit slut eller om man vill byta lukt. Hjärta på mindre plastförbrukning! Den finns både som roll-on och stift, båda kostar 75 kronor och refillen till roll-onen kostar 55 kronor.

GINGER ANTI-DANDRUFF SHAMPOO och DEODRY COOL & ZESTY ROLL-ON.

MOROCCAN SPA WISDOM BLACK OLIVE & ARGAN OIL SCRUB, OLIVE BODY SCRUB och PINK GRAPEFRUIT BODY SCRUB.


Kommentarer
Postat av: tild

Åh men vad bra, då luktar du gott i håret när du kommer till skolan imorgon!

2012-02-09 @ 17:16:44
URL: http://coopertrooper.blogg.se/
Postat av: Savannah

Tack för en bra inlägg! Jag hade nämligen tänkt köpa den skrubb som du nämde först i din text.

Svar: Var så god, och kul att kunna hjälpa till! Hoppas du hittar en skrubb som du gillar :)
Anna Vestermark

2013-05-07 @ 14:01:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback