I HOPE THIS GOES OVER WELL, ON THE TOXIC RADIO.

 
Igår tog jag mig en tankeställare och insåg då, tragiskt nog, att jag inte kan göra en hårförlängning med mitt slitna hår. Jag har en utväxt på ca en decimeter så själva fästningen skulle inte vara något problem. Där emot så kommer det nog se för hemskt ut med tanke på att man kommer se otroligt stor skillnad på mitt riktiga hår och på förlängningen. Mitt är så fruktansvärt slitet och det nya kommer vara i toppskick och jag vill inte riskera att lägga ut tusentals kronor på något och sen ändå vara skeptiskt över resultatet. Jag kommer helt enkelt skjuta på de planerna ca ett år och jag hoppas då att mitt hår har någorlunda bra längd av friskt hår så att helheten kommer se bra ut.
 
Jag kan ärligt talat inte förstå hur jag tänkt när det kommer till mitt hår. Jag har alltid haft superbra hårkvalitet som klarat av ALLT och jag tror att jag därför har börjat ta det för givet. Jag älskar att pyssla om mig själv och vara hälsosam men mitt hår har aldrig varit något jag tänkt på, det har alltid bara varit där, i bra skick och aldrig behövt pysslas om. Tyvärr så gjorde jag det stora misstaget att bleka det X antal gånger och då försvann den kvaliteten jag alltid haft och alltid trott att jag skulle ha. Mitt hår föll bokstavligen av mig, små bitar i taget som gick av. Längderna blev bara kortare och kortare, tunnare och tunnare och det enda som bestod var min utväxt som som tur var fortfarande var i toppskick.
 
Så, igår tog jag beslutet att boka en klipptid och nu sitter jag här som korthårig igen med mestadels min naturliga hårfärg. Det är tur att jag varit korthårig förut så jag var inte så orolig över den biten om jag skuller passa i det eller inte. Det som tog emot mest är att jag är less på att vara korthårig och jag vill verkligen vara långhårig. Men men, jag känner mig ändå snyggare nu än vad jag gjort på länge! Jag är hellre korthårig med fräscht hår än långhårig med risigt hår. Nu är bara frågan om jag ska använda brunfärgen jag köpte för ett tag sen, då jag fortfarande satsade på hårförlängningen. Det skulle vara fint med hasselnötsbrunt hår, nu när jag ändå köpt dem, men samtidigt vill jag vara naturlig och verkligen ge mitt hår en chans att återhämta sig samt slippa alla kemikalier. I veckan använde jag för övrigt upp mina sista produkter som inte är BM-godkända så det blir att börja med balsam-metoden redan nästa duschning. Tummen upp för att jag behöver mindre mängd produkter nu. Jag kan knappt bärga mig!
 
Från och med nu tar jag hand om mitt hår!
Det fick bli en hastig och konstig bild, men i helgen kommer det bättre och mer genomtänkta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback