THE DOCTOR IN ME.

Oj vilken dag. Till att börja med hade jag en läkartid klockan 13.30 där jag skulle ta blodprover för att checka att allt står rätt till med min kropp. Efter att ha varit nervös i kanske en vecka slutade det hela med att jag i princip hyperventilerade och tårarna stockade sig. Det blev inte bättre av att de hade bett mig att inte äta innan, då jag vaknar så sent så hann jag inte äta frukost, vilket nog gjorde att jag reagerade starkare än jag brukar. Proverna fick alltså skjutas upp ytterligare en vecka, då ska även Emla-plåster användas, och det enda som blev kollat var, vikt, längd och blodtryck. Där såg då allt bra ut som tur var. Stort tack till Tommy som hela tiden fanns vid min sida och försökte lugna mig. Efter det väntade en massa ärenden på stan. Så klart så skulle i princip allt krångla då jag för en gångs skull tänkt få bort en massa saker från min agenda så nu måste jag vänta, vem vet hur länge, på innan jag kan få allt gjort. Klockan hann bli halv 5 innan vi steg ur bilen på hemmaplan och det var inga glada miner som äntrade hemmets trycka vrå. Utsvulten och med en massa krångel i bakfickan kan jag ju erkänna att min blodsockernivå låg på mer än minus. Vid klockan 5 hade jag äntligen Flygande Jacob på tallriken, en film uppladdad på datorn och en mysig pojkvän vid min sida vilket gjorde att humöret steg markant. Efter det har det blivit en långpromenad, en ansiktsmask och en massa tittande i en Smoothie-receptbok som fått våra smaklökar att sukta.
 
Även fast dagen inte riktigt blev som jag tänkt så ha jag ändå varit väldigt effektiv och gjort mitt bästa. Här näst väntar den första av de hederliga Batman-filmerna från 80- 90-talet och lite mer me-time.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback