THE WATER IS WARM, BUT IT'S SENDING ME SHIVERS. A BABY IS BORN, CRYING OUT FOR ATTENTION.

"Livet är som en åktur i en nöjespark, och under tiden du åker tror du att det är på riktigt eftersom vårt medvetande är så kraftfullt. Det går upp och ned och runt och runt, det kittlar och det skrämmer och är fullt av färg. Och det kittlar och det skrämmer och det är kul för en stund.

vissa har åkt en lång stund och de börjar ifrågasätta: 'är det på riktigt? Eller är det bara en åktur?' och andra människor har kommit ihåg och de kommer tillbaka till oss och de säger: 'kom igen, var inte orolig. Var inte rädd! Därför att det är bara en åktur.'


Och vi dödar de människorna.


FÅ TYST PÅ HONOM JAG HAR MYCKET PENGAR INVESTERADE I DEN HÄR ATTRAKTIONEN, FÅ TYST PÅ HONOM!
Titta på mina bekymmersrynkor, titta på mitt välfyllda bankkonto och min familj.. Det måste vara på riktigt
Det är bara en åktur. Men vi dödar alltid de goda människorna som försöker att förklara det för oss. Har du märkt det?
Och vi låter demonerna löpa amok. Men det gör ingenting. För det är bara en åktur, och vi kan ändra på det när vi vill. det är bara ett val. Utan ansträngning, utan att jobba, utan att spara pengar.


Bara ett val just nu.. Mellan fruktan och kärlek."
- Bill Hicks


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback