HARD WORK, WORK.

I måndags när jag vaknade upp möttes jag av ett väldigt trevligt SMS av Lasse, chefen på Extra Leker. Han bad mig komma in redan samma dag, vid kl 14.00, på en intervju. Så, klockan 13.45 parkerade vi bilen utanför gallerian där Extra Leker har sina lokaler och kl 13.55 kliver jag in, med hjärtat i halsgropen, på Lasses kontor. Han visar in mig till fikarummet där vi sätter oss ned och börjar prata. Med en puls på 190 börjar jag svara på hans frågor samtidigt som jag försöker verka avslappnad och självsäker. Efter ett tag inser jag att allt jag har hört om Lasse stämmer. Han är väldigt lätt att prata med, han bjuder på sig själv och intervjun blir inte alls så formell som jag antagit att den skulle bli. Till slut sitter vi och pratar om allt möjligt mellan frågorna och skratten är många. Jag känner plötsligt att jag faktiskt inte behöver få mig själv att framstå som perfekt inför denna människa för att han ska gilla mig. Vi fortsätter prata och efter cirkus 25 minuter så börjar vi avrunda. Han berättar att han redan efter vårt första samtal förra veckan, när jag kommit in och presenterat mig, tänkt anställa mig. Han säger även att han har en mycket bra magkänsla och att alla de andra anställda har haft en positiv uppfattning av mig när jag kommit in och hälsat på Tommy under hans jobbperiod. Plötsligt sitter vi inne på hans kontor och jag kan inte sluta le. Kontraktet och handboken skrivs ut, rutiner gås igenom, "Anna" läggs till på timlistan och han välkomnar mig till företaget.

Jag har blivit med jobb.
 
Nu är det torsdag (Kristi himmelfärdsdag = LEDIG) och jag har redan hunnit jobba mina 2 första dagar på Extra Leker och jag måste säga att jag trivs riktigt bra. De anställda har underbart skön attityd och man märker verkligen att det är en leksaksaffär med tanke på vad som händer "när kunderna inte ser". Allt skämtande, stoj och lek får det verkligen inte att kännas som att man går till jobbet. Även fast jag har mycket kvar att lära så måste jag erkänna att det gått väldigt bra de här 2 första dagarna. Jag har hunnit lära mig mycket i kassan och hur det fungerar ute i butiken. Självklart har jag gjort missar, men som sagt så måste jag inte kunna allt på en gång, det kommer. Tids nog så kommer jag kunna systemet som min egen ficka.
 
Det enda som återstår att göra nu är att först införskaffa ett nytt pass och därefter ett norskt ID-nummer samt skattekort. Det kommer kännas otroligt skönt att ha allt ordnat.

Jag kommer denna vecka jobba alla dagar förutom idag och på söndag och senare kommer jag dessvärre bara ha 2 dagar i veckan + då andra vill byta eller är sjuka. Men jag beklagar icke, i sommar kommer det nämligen komma in massor med jobb och även till hösten och vintern, om jag uppfattade rätt. Jag har därför lagt mitt jobbsökande på hyllan och gläds istället åt tanken på mitt nya jobb. Äntligen kommer även jag bidra lite åt hushållskassan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback