STOP AND STARE.

Jag har länge funderat på det här med att skaffa mig en fotovägg. En massa olika tavlor på väggen med motiv jag själv tagit. Ramar i olika former, storlekar, material och färger som sitter lite där de passar och ryms. Jag tycker det är så vackert. Jag har redan börjat spåna på det här med bilder och faktiskt hittat ett par som jag gott och väl skulle kunna tänka mig att visa upp för de som nu vågar hälsa på mig. Mamma gav mig även ett väldigt bra tips. Varför bara använda foton? Tidningsurklipp och olika minnen kan vara väldigt fränt att använda för att bryta av med. Idag bestämde jag mig för att ta ännu ett steg i detta projekt. Jag måste komma ihåg att tacka min mamma, samt ge henne en kram nästa gång jag springer på henne i vårt stora luftiga hus. Det är nämligen så att min mor ha en tendens att samla på sig allt mellan himmel och jord. "Vi kan behöva det någon gång", "det kan bli modernt igen" och "tänk om ni behöver det när ni flyttar ut" är ursäkter jag hört otaligt många gånger, och jag måste faktiskt erkänna att hon ofta har rätt. Som nu till exempel. Om hon inte hade envisnats med att köpa olika tavlor här och där endast för att använda deras ramar, som dock aldrig blivit av, så hade jag i detta nuet blivit tvungen att springa runt på stan och blivit fattig. Jag var alltså uppe på vinden för en stund sedan och letade runt efter en massa fina ramar. Som ni ser så hittade jag en hel del. Jag är riktigt nöjd må jag säga. Vi får dock se om jag kommer ha användning av alla, beror helt på vilken/vilka väggar jag väljer att använda. Jag har även sett ett par väldigt fina ramar inne på mammas favoritaffär Spets & Ting, dock är de en aning dyrare men jag tror att de skulle kunna passa riktigt bra, och nu när jag inte behöver införskaffa några andra så kanske jag kan lägga beslag på någon av dem? Jag hittade även en bild på mig och syster som små, jag funderar ärligt på att använda hela den bilden.

Här näst är det alltså bara att bestämma vilka mått jag ska ha på bilderna, skicka in dem för framkallning, hitta passepartout till de som saknar eller helt enkelt köpa stora vita papper att klippa till som bakgrund och sedan självklart komma underfund med vilken vägg de ska få hänga på.

Vad tycker ni? Väldigt bohemiskt och fint enligt mig. Typiskt solen att blänka genom fönstret.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Sv: Tusen tack, är supernöjd själv :D

2012-02-25 @ 15:42:42
URL: http://hannaogren.blogg.se/
Postat av: Fotograf Malin Johansson

Tack, vad kul att du gillar dom! :)

2012-02-26 @ 11:48:43
URL: http://fotojohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback