IN YO FACE.

Jag måste nästan rekommendera dessa ansiktsmasker. Jag blev possitivt överraskad kan jag medge. Först det första så innehåller varje förpackningen så pass mycket att de med säkerhet räcker till två omgångar om man lägger på ett lite tunnare lager och för det andra så kostar de bara 15 kronor styck på Coop Forum. Dessutom blev min hy alldeles sametslen och den ser mer levande ut. Jag kommer garanterat fotrsätta använda dessa prisvärda masker. Jag som har relativt känslig hy brukar inte använda sådant som jag inte testat förut, jag håller mig gärna till The Body Shop då jag vet vad det är jag använder. Men dessa masker fungerade väldigt bra för mig. Här är de masker som jag testat men det finns ytterligare några stycken för andra hudtyper m.m.
 
TOKALON ANTI-STRESS Purifying Mask Peel-Off + Vitamin E for all skintypes: Stryk på ett tunt lager, undvik ögon, mun och nära hårfästen, vänta 10-15 minuter tills masken stelnat, du kan behöva vänta längre. När masken är torr börja dra i kanterna och fortsätt slita av hela masken. Tvätta bort eventuella rester. En peel-offmask som tar bort döda hudceller och gör huden ren och fräsch igen.
Jag använde mig av hela innehållet och det fungerade väldigt bra, dock behövde jag vänta extra länge för att masken skulle torka. Det gjorde varken ont eller kändes obehagligt att dra av masken som det kan kännas med många andra. Masken höll sig även väldigt hel och lämnade ytterst lite rester att tvätta bort. Jag kan rekommendera att använda hela innehållet på en och samma gång.
 
TOKALON ANTI-STRESS Cleansing Mask Mud-TeaTree + Vitamin E for all skintypes: Stryk på ett generöst lager, undvik ögon och mun, vänta 10-15 minuter tills masken stelnat. Tvätta av med ljummet vatten. En lermask som rengör huden på djupet, kan även vara uttorkande, var därför noga med att använda en återfuktande mask direkt efter och återfukta noga med ansiktskräm.
Även här valde jag att använda hela innehållet, det blev alltså ett väldigt generöst lager. Förutom att masken luktade väldigt gott så kändes huden verkligen rengjord, dock upplevde jag att huden blev väldigt stram men det är inget annorlunda, bara att återfukta så är det problemet löst! Det enda negativa var att den var aningen svår att tvätta av.
 
TOKALON ANTI-STRESS  Facial Mask Honey-Almond + Vitamin E for normal/oily skin: Stryk på ett geneörst lager, undvik ögon och mun, vänta 10-15 minuter. Tvätta av med ljummet vatten. En återfuktande mask  som gör huden mjuk och smidig. Trots att masken återfuktar så bör du vara noga med att smörja in med ansiktskäm efteråt.
Denna mask behövde man inte ens snåla med för att få den att räcka till minst 2 gånger. Den hade en väldigt lätt konstistens så det kändes nästan som att den skulle börja droppa om man tog för mycket.
 
TOKALON ANTI-STRESS Facial Mask Avokado + Vitamin E for sensitive skin: Stryk på ett generöst lager, undvik ögon och mun, vänta 10-15 minuter. Tvätta bort med ljummet vatten. En rengörande mask som friskar upp huden och gör den ren och smidig.
Denna mask var inte heller svår att få att räcka till minst 2 gånger. Den fick verkligen huden att kännas fräsch och smidig.
 
För bästa resultat rekommenderas man att använda dessa 1-2 gånger i veckan.
 

Kommentarer
Postat av: Lisette

Provade du alla på en gång? alltså efter varandra? :O

Svar: Ja, förutom avokadomasken, den testade jag i söndags :)
Anna Vestermark

2012-08-02 @ 18:54:27
URL: http://lissielimelight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback