I CAN'T TOLERATE THE FEELINGS THAT I FEEL WHEN I FEEL. BUT DON'T YOU KNOW? SOME FEELINGS NEVER SEEMS TO LET GO.

Jag tog mig friheten till att även idag ha en vilodag, jag tror att min kropp behöver det. Imorgon ska jag gymma för fullt igen och komma ännu ett steg närmare mitt mål. Idag gjorde jag dock misstaget att falla för ett av mina cravings. Jag vet att jag egentligen inte kan skylla ifrån mig, men mamma och pappa har köpt två stora och feta chipspåsar som nu i några dagar bara har legat uppe på kylskåpet och skrikit efter mig. Jag föll, förlorade, jag gav med mig. En tredjedels påse försvann rakt ned i magen på mig. Jag försöker intala mig att det är okej att unna sig då och då, allt mitt jobb kommer inte vara förgäves, men jag kan inte rå för att äcklet och ångesten ändå kryper likt maskar över hela kroppen på mig. Jag vet att vikten inte spelar någon roll, vågen kan slänga sig i väggen. Det är måtten och synen man ska gå efter. Jag känner mig fastare än på länge och jag ser mindre ut, men vågen visar mer. Sedan jag började gymma och slutade med onyttigheter så har jag gått upp ca 5 kg. Jag vet, det är muskler och jag ska vara glad att jag kan se skillnaden, men jag blir ändå besviken. Jag vill gå ned i vikt, jag vill vara liten och lätt.

Jag får inte tänka så här. Jag lever mer hälsosamt än vad jag någonsin gjort och att jag går upp i muskelvikt är inget jag borde bry mig om. Jag kommer få min drömkropp om jag fortsätter så här. Nu får det vara slut med dumheterna.
Jag längtar verkligen efter att vara ljushårig igen.

Kommentarer
Postat av: Lisette

Som du säger, tänk inte så. Du är skitfin, och det är inte vad vågen visar som betyder nåt, det är vad du ser och hur du uppfattar dig själv. Det är klart du ska vara nöjd med hur du ser ut, men vågen visar bara en siffra, försök att inte tänka på den siffran för det gör ingen bra! Jag har inte vägt mig på säkert flera månader, vet inte ens om vi har någon våg tbh xD Men, huvudsaken är att du mår bra och inte är för hård mot dig själv. Det kan ta tid innan man ser resultat, för vissa kortare och för andra längre. Du är superduper duktig som tränar så hårt, det ska du ha en eloge för. Jag har inte samma viljestyrka som du har <3

2012-02-07 @ 20:43:17
URL: http://lissielimelight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback