FÅTT EN FLASKA I HUVET.

10 - Låtar du lyssnar på när du är glad, ledsen, uttråkad, sur & förbannad
 
Detta är vad som gäller för mig just nu i musikväg när det kommer till mina olika humör:
 
Glad: Senast igår sjöng jag högt och ljudligt i kapp med Pelle Almqvist genom hela deras skiva The Black And White Album och glädjen sprudlade, dels för att det är en underbar skiva och dels för att jag av någon väldigt bra men ovetande anledning var på ett underbart humör. Andra vanliga artister jag lyssnar mycket på just under lyckliga stunder är bland annat The Vaccins, The Virgins, Def Leppard, Norlie & KKV och The Strokes.

Ledsen: Jag har lärt mig att jag inte ska lyssna på musik när jag är ledsen för då eskalerar allting och det finns inget slut. Just nu är det prat eller den legendariska ljudboken som är centrumet för mina deppiga stunder. Men, de skivor som förut brukade dundra ur mina högtalare i princip varje deppig söndag var någon av Kents alla album. De fick, och får mig fortfarande att verkligen tänka efter och därför lyssnar jag knappt på dem numera då jag endast förknippar dem med ledsamheter. Tragiskt men sant eftersom dem är en riktigt bra! Kan bli någon enstaka låt då och då men då måste jag vara på topphumör för annars blir det destruktivt.

Sur: Även här brukar jag låta bli att lyssna på musik av samma anledning som när det kommer till ledsamheter.

Förbannad: Det var länge sedan jag var förbannad men senast jag var det lyssnade jag mycket på Norlie & KKV - Tröjan Du Hatar, Veronica Maggio - Satan i Gatan samt Daniel Adams Ray - Gubben I Lådan eftersom de beskrev min ilska perfekt och de fick mig att vilja stå på mig själv och lägga allt bakom mig, vilket också fungerade.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback