DÖ LITE, MEN SE TILL ATT LEVA MYCKET.

Något jag länge velat testa på och som jag faktiskt funderar på att göra är att detoxa kroppen. En kur där man helt enkelt rensar kroppen från gifter, farliga ämnen och slaggprodukter för att få matsmältningssystemet och organen i kroppen att fungera bättre. Satt och läste på en hel del på internet idag för mer information och det lät som en riktigt vettig grej att göra. Under ca 20 dagar, ingen riktig tidsgräns finns och mycket hänger på vilken detox man valt att göra för att kunna avgöra tidsgränsen, äter man inget raffinerat socker, mjöl, halvfabrikat eller snabbmat, kaffe, te, inga droger av någon form, inget godis eller snacks och ingen läsk. Det gäller att äta så ren mat som möjligt så som frukt, bär och nötter, grönsaker, vilt, fisk och fågel samt ägg, sådant som är naturliga råvaror helt enkelt, och självklart dricka mycket vatten. Mejeriprodukter anses vara bra att undvika men det är inget måste som tur var. Hur skulle jag klara mig utan min mjölk? Allt man äter ska helst tillagas från grunden för att undvika så mycket gifter som möjligt, till exempel besprutningsmedel. Under tiden funderar jag även på att använda mig av en detox-kur på 20 dagar, som finns att köpa på Life, som består av olika örter som ska rensa kroppen, detta för att få extra effekt på detoxen.
 
Fördelar med att detoxa:
- Immunförsvaret stärks.
- Bättre hy.
- Viktminskning.
- Bättre tarmflora.
- Mer energi.
- Minskar celluliter.
 
Efter att ha läst på och lärt mig mer om ämnet är jag ännu mer pepp på att testa detta så det kan hända att jag börjar redan nästa vecka, måste bara införskaffa allt som behövs och även detox-kuren från Life. Kommer nog även vänta tills mitt proteinpulver, som jag äter till lunch varje dag, tar slut. Som tur var är det inte alls mycket kvar, innan nästa vecka är slut är det med säkerhet borta. Det kommer bli riktigt spännande att se resultatet och se om jag känner någon skillnad i kropp och själ. Dock kommer det bli tufft då jag är ett riktigt fan av halvfabrikat, men jag kan klara det om jag bara bestämmer mig för det. Det kommer vara värt det.
 

Kommentarer
Postat av: Koffe

Lite som att forma om datorn kan man säga? hehe
Men en sån förtjusande bild på dig må jag säga!

Svar: Tack så jättemycket! Du tar riktigt bra bilder må jag säga :)
Anna Vestermark

2012-08-19 @ 22:40:53
URL: http://fotokoffe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback