WEAKER VESSEL OR BETTER HALF?

Äntligen! Jag tog mig i kragen, slutade slingra mig och försvann ut på en timmas hurtig promenad. När jag väl kom hem gjorde jag några av de övningar jag lagt upp på mitt hemma-träningsschema, de jag orkade innan jag bokstavligen låg i en liten hög på golvet, pustande och stånkande. Jag hoppas på att orka mer nästa gång jag kör det. Och imorgon blir det nya, hårda tag på skolans gym. Jag erkänner, det var riktigt tungt innan jag fick mig ut idag, tanken på att promenera en hel timma fick mig bara att vilja krypa ännu längre ned under täcket. Nu, när jag kommit in, gjort mina övningar, duschat och gett mina fötter vad de förtjänar så kan jag även erkänna att jag är riktigt stolt över mig själv och att det var värt det. Tanken på att jag höll samma snabba tempo under hela vägen, att flåset var på topp och att jag faktiskt gjorde det kommer få mig att somna gott i natt.

Det finns verkligen ingenting bättre än ett hårt träningspass med en kall dusch efteråt. Kicken man får, herreGud. Varför tränar jag inte oftare? Dags att sluta slingra och börja tänka på den där känslan efteråt istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback