JAG VILL HA EN EGEN MÅNE SOM JAG KAN ÅKA TILL.

Efter att ha sett kvällens måne, som var otroligt vacker, så kunde jag inte tänka på någon annan låt att ha som rukrik. Hoppas någon av er också fick möjligheten att se en glimt av den.
Annars så hade vi tid på Aqua-Spa idag. Jag fick lära mig en hel del vettigt faktiskt, bland annat en hel del om min egna hy.

- Lermasker är så kallade "tamasker" eftersom de suger ut smutsen medan återfuktningsmasker är "gemasker" eftersom de ger fukt. Helst av allt så ska man använda sig av båda dessa direkt efter varandra eftersom de används inom olika områden.
- Om du har fet hy betyder inte det att du inte kan vara torr och tvärt om, Det finns något som kallas att man är fuktighetsfattig. Med det menas att man saknar fukt i överhuden medans man i underhuden överproduserar talg.
- Serum är en produkt som verkar på underhuden, därför måste man även använda sig av fuktighetskräm så att överhuden också får den fukt den behöver. 
-Det kan ta upp emot 2-3 månader för huden att vänja sig vid en ny produkt. Produkterna kan alltså ge motsatt effekt än vad du vill till en början. Detta kan du åtgärda genom att göra en så kallad "ansiktsrengörning" på till exempel Aqua-Spa eller så härdar du ut och ger dina produkter en ärlig chans.

Jag har för mig att jag minns allt detta rätt, annars så får ni gärna rätta mig. Jag kan även lova att jag lärde mig något mer, men nu är jag för trött för att minnas.

Kommentarer
Postat av: linda

ÅåÅh! kan inte du följa mig så jag får göra en såndär när jag kommer hem? :)

2011-12-01 @ 05:32:20
URL: http://llnda.devote.se
Postat av: Lisette

Åh men du, fick du rent en såndär lapp? jag fick inte riktigt veta vad jag hade för hy :o

2011-12-01 @ 14:17:57
URL: http://lissielimelight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback