SOMEDAY I'LL WISH UPON A STAR AND WAKE UP WHERE THE CLOUDS ARE FAR BEHIND ME. WHERE TROUBLES MELT LIKE LEMON DROPS AWAY ABOVE THE CHIMNEY TOPS, THAT'S WHERE YOU'LL FIND ME. SOMEWHERE OVER THE RAINBOW..

Igår var jag då och såg på 3ornas tolkning av 'Gökboet'. Usch vad jag är stolt över dem! De gjorde ett underbart framträdande och i slutet ville jag bara gråta. Eftersom vi ändå befann oss på Nordanå så passade jag på att fota lite ankor till mitt fotoarbete på skolan, jag har valt temat 'fåglar', kanske inte så svårt att luska ut.

Mina fina skor kom annars idag, men dem får ni se senare, och jag har lyckats dra på mig vattenparasiten ännu en gång.

Här har ni då hela "sjuka" gänget som spelar kort. Från vänster: Penny (illusion), Laura Martini, Elsa Chesswick, R.P McMurphy, Bromben, Doris Harding och Billy Bibbit.

En provocerande R.P McMurphy går syster Ratched på nerverna.

Candy Starr Besöker R.P McMurphy på psyket.

Elsa Chesswick fascineras av att R.P McMurphy lyckats sno nyklarna till avdelningen.

R.P McMurphy dansar loss efter att ha anordnat fest.

Candy Starr och Billie Bibbit gifter sig.

Elsa Chesswick konfronterar Syster Ratched, som efter att ha fått sig en omgång av R.P McMurphy bär stödkrage, angående medicinen, detta upprepas otaliga gånger genom hela teatern.

R.P McMurphy, tillbaka efter elchockar, rullas in och liknar mest ett kolli. Monika gjorde för övrigt rollen perfekt!

Bromben "tar med sig" R.P Mc Murphy ut från psyket.

Slut.





Kommentarer
Postat av: Bea

Den andra fågelbilden vart sjuukt snygg! och självklart alla Gökboetbilder ;)

2011-05-03 @ 22:52:36
URL: http://toungetied.blogg.se/
Postat av: antonia

De var helt otroligt duktiga

2011-05-06 @ 13:41:52
URL: http://valina.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej Anna!

Du råkar inte ha några bilder av scenografin i sin helhet?

2011-05-16 @ 12:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback