VID MIN SIDA STÅR EN SKEV FÅGELBENSTRON. VID DIN SIDA ÄR EN RADIOAKTIV ZON.

ÄLGKÖTTBULLAR! Helen, kollegan, gjorde min dag genom att berätta att köttbullarna hon inte orkade var gjorda på 'hemma'-jagad och outblandad älgfärs.
Bland det godaste jag någonsin ätit, tror jag.

Jag är vegetarian och jag har varit det i lite drygt 3 år nu. Men på senare tid har jag ökat min miljövänlighet genom att slopa så mycket fabrikat och soja som möjligt och istället börjat äta vilt vid de få tillfällen jag får. Djuret har levt fritt, hoppat omkring och varit lyckligt. Det är livets cirkel att äta eller ätas. Djur äter varandra, och gärna oss om de får chansen, så varför skulle inte då vi kunna äta dem? Jag har ingenting emot köttkonsumtionen.
Det enda jag vill, och det är inte speciellt mycket begärt, är att djuret ska få må bra om det nu ändå ska hamna på tallriken. Min tallrik i alla fall.

Glada och friska djur = Bättre och nyttigare kött.

Och jag har ju faktiskt en liten fråga till 'Herr/Fru Anonym'! Vilka är de västra fällorna när det kommer till livsmedel gällande träning? Pasta, mjöl, vitt bröd och sådant. Jag blir galen på alla dessa spekuleringar som flyger genom luften jämt och ständigt! Godis och snacks är ju en självklarhet, men resten.. Åh huvva. Ge mig styrka.

Kommentarer
Postat av: linda

Börja då för guds skull inte på nån jävla diet!

räcker väl med att köttet är borta, och du behöver all sorts näring du kan få!

jag älskar dig! <3

2011-07-19 @ 17:34:43
URL: http://llnda.devote.se
Postat av: "Herr/Fru Anonym"

Du behöver inte börja med någon sorts diet. Håll bara koll på hur mycket/vad du stoppar i dig.



Undvik tomma, snabba kolhydrater, närmare alla vardagliga spannmålsprodukter. Försök ta reda på vilken sorts mat som är mest komplex.



Mitt tips till dig är att fortfarande njuta av bra, god mat. Men försöka avstå från det överflödiga förutom själva maten.

Med det överflödiga menar jag alltså brödet, drickat, smör och överdrivet oljad sallad.



Förstå och vet vad du stoppar i dig, det kommer hjälpa dig oerhört.

2011-07-24 @ 21:54:34
Postat av: Sara

Guuuud så fin bild!:D

2011-07-24 @ 23:19:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback