BUT DON'T YOU KNOW? SOME FEELINGS NEVER SEEMS TO LET GO.

Hemkommen och mörbultad efter Stockholmsresan. Mina fötter värker efter flera dagars travande fram och tillbaka och min kropp stretar emot att hålla sig vaken. Men vet ni vad, det var så fruktansvärt värt det och jag överlevde! Det var länge sen jag var på en sådan förträfflig resa. Shopping, Gamla stan, Skansen, Grönan, Naturhistoriska Riksmuséet, Fjärilshuset och Skyview i kronologisk ordning. Vi har letat efter restaurangen Subway och sedan, när vi letat en timma, insett att Iphonen visade upp alla tunnelbanor, 6 stycken harar har vi observerat inne i själva Stockholm, jag har trotsat min rädsla och klappat en spindel och många, både dryga och trevliga människor har passerat vår väg. Vi har klivit på Sveriges snabbaste tåg, sett riktiga T-rexskelett samt 1000 1000 kändisar. Men, det viktigaste av allt: Jag fick se mitt favoritdjur in real life. MUDSKIPPER.
Varning: bilder på ormar kommer förekomma.

Nja, jag var väl inte så jättenervös innan lyften. Tårarna började bara rinna när chocken la sig.


Arlanda.

Arlanda Express.


Vi blev bjudna på fin Thairestaurang.

Gamla stan med älsklingen..

..Och Co. Emma, Markus, Tommy och Erik (Valen).



Middag med "husbondarna". Tim, Tina (Tommys syster) och Maria.

Skansen:

Forever Alone sengångare.













MUDSKIPPER! Äntligen fick jag se mitt favoritdjur!


En liknande skönhet tog jag modet till mig att klappa.


Gröna Lund:
Första åkattraktionen blev 'Twister', Grönans nya bergochdalbana i trä.

Lustiga Huset.


'Blå tåget'.

Draken dreglade på mig.


Radiobilarna var ju ett måste.

Pop-expressen.

Tommy och Emma var galna nog att testa denna.

Det läskigaste jag vågade mig på var kärlekstunneln med Tommy. På riktigt, den var läskig.

Men den hade en fin stjärnhimmel på ett ställe. Resten av resan bestod av läskiga små avler i olika icke-kärleksfulla situationer.


Emma, Markus och Valen vann denna skönhet.


Nästa dag blev det Naturhistoriska Riksmuséet med Tommy. T-REX!



Look-a-like.

Look-a-like nr2.

Fjärilshuset:


Inne hos fjärilarna var det ca 40 g, det rann från oss och det var inte det enklaste att fota med igenimmad kamera. Men några fina blev det.






Skyview, även här kan jag erkänna min höjdrädsla.






Hela gänget!

Hemfärden.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback